هندوانه، گیاهی بزرگ، پهن و یک ساله و یک پایه است. ساقه خزنده و برگ‌ های پهن و کرک‌دار و گل ‌های سفید یا زرد دارد. این میوه، یکی از میوه‌های تابستانی محبوب است که طعم خوشایند و خنک‌ کننده ‌ای دارد. اصلی‌ترین منشأ هندوانه مناطق خشک و بیابانی آفریقا است.
بر اساس آثار باستان‌شناسی، مشخص شده است که هندوانه حدود
5000 سال قبل از میلاد در مصر کشت می‌شده است. سپس از مصر به سایر مناطق جهان منتقل شده و امروزه به عنوان یکی از میوه‌های پرمصرف و محبوب در سراسر جهان شناخته می‌شود که در شیوه های مختلف از جمله هندوانه خشک شده استفاده می شود.
بهترین روش برای خشک کردن هندوانه با دستگاه خشک کن هندوانه می باشد. در این مقال میخواهیمتا با این متد آشنا شویم. پس تا انتها همراه ما باشید.

 

خشک کردن هندوانه با دستگاه خشک کن هندوانه

 

خواص هندوانه

هندوانه یکی از محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی بوده و خواص بسیاری برای سلامتی بدن دارد. در زیر به برخی از خواص این میوه اشاره می کنیم:

  • میوه ‌ای بسیار کم‌ کالری می باشد.
  • هندوانه با داشتن مقدار زیادی آب و مقدار کمی فیبر، برای هضم بسیار مهم است.
  • طبع هندوانه سرد و تر است، گرما را برطرف می‌کند و بهترین میوه تابستانی برای گرم مزاجان است.
  • افراد سرد مزاج باید از خوردن هندوانه خودداری کنند یا برای رفع سردی هندوانه حتما آن را با یکی از مصلحات میل کنند. گلقند، نمک، عسل، قند و … مصلح هندوانه هستند.
  • هندوانه جلوی تندی و تیزی صفرا را می‌گیرد.
  • با داشتن دو ویتامین A و C در سلامت پوست و مو بسیار کاربرد دارد.
  • ویتامین C موجود در هندوانه به تولید کلاژن بدن کمک می‌کند. این ویتامین، پوست را تقویت کرده و باعث استحکام مو می‌شود.
  • هندوانه چون رطوبت بدن را بالا می‌برد، غلظت خون را کاهش می دهد.
  • ویتامین A نیز به تولید و ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند.
  • هندوانه باعث افزایش رطوبت و رقیق شدن خون می‌شود.
  • این میوه، برای افرادیکه تب‌ دارند، بسیار خوب است.
  • هندوانه حاوی 90% درصد آب بوده و یکی از بهترین منابع هیدراسیون محسوب می شود. به دلیل داشتن مقدار زیادی آب و سطح بالایی از الکترولیت‌ها، به عنوان یکی از بهترین منابع برای خنک کردن بدن در فصل تابستان است.
  • همچنین به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین A، برای سلامت چشم مفید است.

 

خواص هندوانه

 

روش های مصرف هندوانه

امروزه مصرف هنداونه در  فصل تابستان بسیار زیاد شده است. چراکه این میوه، آب از دست رفته به دلیل تعرق زیاد در گرما را به بدن باز میگرداند و باعث هیدراته ماندن بدن می شود. اما  ممکن است بعد از مدتی مصرف، هندوانه برایمان تکراری و خسته کننده شود. برای ایجاد تنوع می‌توانیم با هندوانه خوراکی‌های مختلفی تهیه کنیم یا به شکل‌های مختلفی آن را مصرف کنیم؛

  • هندوانه را همراه با ادویه بخورید: هندوانه را با فلفل سیاه، نمک یا ترکیب آبلیمو، نمک و فلفل چیلی مخلوط کنید و بنوشید. طعم این نوشیدنی بسیار خاص است و می‌توانید در عصرهای تابستان از نوشیدن آن لذت ببرید.
  • هندوانه را در ساندویچ قرار دهید: برش‌های نازک هندوانه‌ بدون پوست را همراه با برش‌های نازک گوجه فرنگی در ساندویچ‌ های حاوی گوشت یا ماهی قرار دهید. طعم شیرین، تازگی، ترد بودن و بافت هندوانه لذت خوردن ساندویچ را بیشتر می‌کند.
  • نوشیدنی کلاسیک هندوانه: هندوانه را همراه با نعنا میکس کنید و از طعم یک نوشیدنی کلاسیک و روح بخش لذت ببرید.
  • هندوانه را همراه با پنیر فتا بخورید: اگر یک بار این ترکیب را امتحان کنید، دیگر سراغ هیچ سالاد دیگری برای فصل تابستان نخواهید رفت.

 

اسموتی هنداونه

 

  • سالاد هندوانه درست کنید: مقدار زیادی هندوانه را همراه با گوجه‌فرنگی، آووکادو و مواد دلخواه دیگر ترکیب کنید. آب لیمو، روغن زیتون و ادویه‌های مورد علاقه‌تان را به آن‌ها اضافه کنید. به همین سادگی یک سالاد تابستانی و متفاوت آماده کرده‌اید.
  • ترشی هندوانه درست کنید: پوست‌های هندوانه را خرد کنید، همراه با کمی نمک و سبزی معطر در سرکه بریزید تا یک ترشی خوش طعم داشته باشید.از این ترشی می‌توانید به‌عنوان چاشنی کباب یا یک میان‌وعده استفاده کنید.
  • دتاکس هندوانه درست کنید: مکعب‌های هندوانه‌ی یخ زده را در پارچ آب بریزید و اجازه دهید کمی بماند تا طعم خود را به آب دهد. با این کار در زمانی کوتاه مقدار زیادی آب طعم‌دار خواهید داشت.
  • اسموتی هندوانه بخورید: هندوانه را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید تا به بافت یک‌دستی برسید. سپس آن را صاف کنید و با خیالی راحت یک نوشیدنی همراه با فیبر اضافی بنوشید. میتوانید بستنی نیز به این ترکیب اضافه کنید.
  • هندوانه خشک شده درست کنید: برای اینکه بتوانید هنداونه را بدون دردسر با خود به سرکار یا بیرون ببرید و مهم تر از این، بتوانید در تمام طول سال هندوانه داشته باشید تا از طعم بی نظیر و خواص آن بهره مند شوید، میتوانید با یک دستگاه خشک کن هندوانه، برای خود هندوانه خشک شده تهیه کنید.

 

هندوانه خشک شده

 

خواص هندوانه خشک شده

برخی از خواص هندوانه خشک شده برای بدن انسان شامل موارد زیر می باشد؛

ضد التهاب: هندوانه دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند در کاهش التهاب در سطح بدن و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات گوارشی مفید باشد.

کاهش وزن: هندوانه دارای مقدار کمی کالری و بسیار زیادی آب و فیبر است که می‌تواند در کاهش وزن و کنترل آن مفید باشد.

حفظ سلامت پوست: هندوانه دارای ویتامین‌های A و C است که می‌تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند و به پیشگیری از پیری زودرس و ترکیدگی پوست کمک کند.

بهبود عملکرد قلب: هندوانه دارای پتاسیم است که می‌تواند در بهبود عملکرد قلب و کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد.

جلوگیری از سنگ کلیه: مصرف هندوانه می‌تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند و به تخلیه آسان ادرار کمک کند.

بهبود عملکرد گوارش: مصرف هندوانه می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش و کاهش مشکلاتی مانند یبوست و سوء هاضمه کمک کند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت: هندوانه دارای مقدار کمی شکر است و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی: هندوانه دارای ویتامین C است که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

بهبود عملکرد مغزی: هندوانه دارای مقدار زیادی پتاسیم است که به بهبود عملکرد مغزی و حافظه کمک می‌کند.

 

خواص هنداونه خشک شده

 

روش های خشک کردن هندوانه

به 2 روش سنتی (زیر نور خورشید) و مکانیزه ( توسط دستگاه میوه خشک کن) می توانیم هندوانه را خشک کنیم؛

  • خشک کردن هندوانه با نور آفتاب

در روش سنتی با توجه به آلودگی هوا و نیاز به سطح وسیع کار ما کمی سخت و طاقت فرسا می شود. چرا که در روش خشک کردن در زیر آفتاب، کیفیت محصول به شدت کاهش می یابد و همچنین رنگ آن تغییر می کند و از لحاظ بهداشتی مناسب نیست.

 

  • طرز خشک کردن هندوانه با دستگاه خشک کن هندوانه

در این روش، ابتدا هندوانه را به تکه های کوچک برش می زنید. سپس به آرامی با نوک چاقو دانه های آن را جدا کرده و در سینی خشک کن هندوانه می چینید. درب دستگاه را محکم بسته و دمای دستگاه خشک کن هندوانه را به درستی تنظیم می کنید تا هندوانه ها به خوبی و بدون هیچ تغییر رنگی خشک شوند. بنابراین با مقایسه خشک شده محصول به روش سنتی و مکانیزه به این نتیجه می رسیم که محصول خشک شده با دستگاه های خشک کن بسیار با کیفیت تر از خشک شدن در زیر آفتاب است.

هنگام خرید دستگاه خشک کن هندوانه باید از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد اقدام به خرید کنید. این نوع دستگاه ها در هر 24 ساعت حدود پنج تا شش تن هندوانه را بهترین کیفیت ممکن و کاملا بهداشتی تبدیل به چیپس میوه می کند.

 

روش های خشک کردن هندوانه

 

خرید دستگاه میوه خشک کن هندوانه

دستگاه خشک کن هندوانه گروه تاوریس صنعت، مجهز به تهویه و فن هایی است که در انواع دستگاه های خشک کن خانگی این شرکت، می تواند به آسانی حرارت را به طور یکدست و یکنواخت به همه بخش ها منتقل کند. در صورتی که قصد خشک کردن هندوانه های زیادی را دارید می توانید با خرید دستگاه خشک کن هندوانه کار خود را راحت تر و مقرون به صرفه تر کنید چرا که هر چه زودتر می توانید میزان زیادی هندوانه خشک شده با کیفیت را به دست آورید.

متخصصان گروه تولیدی تاوریس صنعت در هنگام خرید دستگاه خشک کن هندوانه، به شما کمک می کنند تا بهترین دستگاه های خشک کن هندوانه را با کیفیت عالی و کارایی بالا خریداری کنید. همچنین میتوان با قاطعیت اعلام کرد که قیمت دستگاه خشک کن هندوانه این شرکت بسیار مناسب بوده و شما به راحتی بدون اینکه آموزش آنچنانی ببینید، می توانید انواع میوه ها خصوصا هندوانه را در آن تبدیل به چیپس کنید. جنس بدنه داخلی خشک کن هندوانه گروه تولیدی تاوریس صنعت، گالوانیزه رنگ الکترواستاتیک استاندارد است که علاوه بر شکل زیبایی که به دستگاه های خشک کن می بخشد، از کیفیت خوبی و بالایی برخوردار است.

 

خرید دستگاه خشک کن هندوانه,قیمت دستگاه خشک کن هندوانه

 

قیمت دستگاه خشک کن هندوانه

شرکت تاوریس صنعت با فعالیت درخشان در زمینه طراحی و تولید محصول با کیفیت توانسته رضایت شمار زیادی از مخاطبان خود را بدست آورد. بنابراین تهیه دستگاه خشک کن هندوانه از تاوریس صنعت، محصولی با کیفیتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با استفاده از گزینه های موجود در وب سایت تاوریس شماره تماس خود را ثبت کرده تا کارشناسان فروش، در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

مقاله های مرتبط مشاهده همه